De gevel van een gebouw is een van de meest zichtbare plaatsen en een ideale plaats voor reclame. Het moet echter wel goed gebeuren om klanten aan te trekken en ze niet weg te jagen. Hier zijn onze tips over hoe je het meeste uit jouw gevelreclame kunt halen:
Gebruik duidelijke teksten en visuele middelen
De teksten en afbeeldingen die je in jouw gevelreclamecampagne gebruikt, moeten duidelijk en leesbaar zijn. Hier volgen enkele tips om daarvoor te zorgen:
Gebruik verschillende lettertypes, -groottes en -kleuren (bijvoorbeeld een vet lettertype voor de kop en een normaal lettertype voor de artikeltekst) om jouw boodschappen van elkaar te laten opvallen.
Een goede vuistregel is om 1 tot 2 woorden per regel te gebruiken; dit maakt het niet alleen makkelijker voor voorbijgangers om jouw gehele inhoud te lezen, maar zorgt er ook voor dat ze zich niet vervelen terwijl ze dit doen!
Afbeeldingen moeten teksten ondersteunen door de betekenis ervan te verduidelijken of de aandacht te vestigen op specifieke delen van jouw boodschap – met andere woorden: zorg ervoor dat wat je wilt dat mensen het meest onthouden van wat hier staat duidelijk zichtbaar is bovenop alle andere informatie die verloren zou kunnen gaan tijdens snelle blikken op het oppervlak van posters!
Maak goede kleurkeuzes
Bij het kiezen van een kleur om jouw gevelreclame in te laten maken, zorg ervoor dat het zichtbaar is vanaf de straat en dat het past bij jouw bedrijf. Dit laat jouw gevelreclame opvallen. Ook is het een mooier zicht als de kleuren goed passen bij jouw bedrijf. Zo kies je voor een bloemenwinkel bijvoorbeeld eerder groen dan fel rood.
Kies een duidelijk lettertype
Bij het kiezen van een lettertype voor jouw gevelreclame, moet je ervoor zorgen dat het lettertype duidelijk en gemakkelijk te lezen is. Het lettertype moet zodanig zijn dat het van een afstand gemakkelijk te begrijpen is. Als je een piepklein en dun lettertype hebt gekozen, zal dit soort opschriften van een afstand niet zichtbaar zijn of pas na extra inspanning zichtbaar worden. Het is altijd beter om lettertypes als Arial of Times New Roman te kiezen die gemakkelijk zijn voor het oog maar ook in één oogopslag leesbaar zijn, zelfs als ze klein van formaat zijn.
Als je wilt dat jouw boodschap meer klanten bereikt, probeer dan vetgedrukte lettertypen te gebruiken in plaats van dunne, omdat vetgedrukte lettertypen een hoge zichtbaarheid bieden en ervoor zorgen dat ze niet vervagen als gevolg van weersomstandigheden zoals regen enzovoort.
Zorg voor een goed onderhoud
Je kunt jouw gevelreclame niet zomaar aan de elementen overlaten. Je moet ervoor zorgen dat het goed wordt onderhouden, zodat je jouw geld niet verspilt aan iets dat niet werkt voor je.
Gevel reclame is een geweldige manier om jouw bedrijf op te laten vallen. Het heeft de potentie om duizenden mensen te bereiken elke dag en kan worden gebruikt voor veel verschillende soorten bedrijven. Wij hopen dat deze tips je zullen helpen de juiste beslissingen te nemen bij het plannen van jouw eigen gevelreclame campagne. Heb jij bijvoorbeeld een zaak in Assen? Kijk dan hier om jouw gevelreclame direct regelen in Assen!