In de huidige samenleving is een website of webshop onmisbaar voor iedere ondernemer. We zien dan ook dat steeds meer dat aankopen online gedaan worden en het aantal fysieke winkels steeds meer lijkt af te nemen. De concurrentie is steeds groter aan het worden, dus zoek je naar manieren om mee te kunnen doen in de hevige strijd. Maar hoe krijg je nou meer bezoekers op jouw website? En het liefst nog gratis ook. Nou, het is mogelijk! Benieuwd hoe? Lees dan onze tips hoe jij gratis meer bezoekers op jouw website kunt krijgen.
Hoog in Google
Het draait er allemaal om dat je hoog gevonden wordt in een zoekmachine als Google. Hoe hoger jouw website rankt in Google, hoe groter de kans dat je op een organische wijze meer verkeer naar jouw website krijgt. En verkeer op een organische wijze binnenhalen kost je helemaal niks! Ja, alleen een hoop tijd en geduld, want het kan enige tijd duren voordat je resultaat gaat zien van de werkzaamheden. Soms kan dit wel een half jaar duren. Op een organische wijze meer verkeer naar jouw website krijgen heeft alles te maken met seo optimalisatie. Wanneer jouw website of shop seo geoptimaliseerd is zul je hoger ranken in de zoekresultaten van zoekmachines en zul je meer klikken naar jouw website krijgen. Seo optimalisatie moet op een professionele wijze worden aangepakt, want als je dit niet goed aanpakt kost het enorm veel tijd om de schade weer te herstellen. Schakel daarom een online marketingbureau in die de werkzaamheden voor jou kan oppakken, of die jou in ieder geval van goed advies kan voorzien. Zij zullen dan eerst een seo scan uitvoeren op jouw website om te kijken waar er kansen liggen.
Content
Goede content is een onderdeel van seo optimalisatie. Voordat je weet wat voor content je op jouw website moet plaatsen, moet je inzicht hebben in jouw doelgroep. Naar welke informatie zijn zij naar op zoek en waar liggen hun pijnpunten? Wanneer je dit goed in kaart hebt gebracht begin je met een zoekwoordonderzoek. Naar aanleiding van het zoekwoordonderzoek weet je waar je over moet schrijven en welke zoekwoorden je in de content moet verwerken zodat zoekmachines weten waar de pagina over gaat. Wel moet je hier huiverig mee zijn. Waar je vroeger een tekst kon volproppen met zoekwoorden, is Google tegenwoordig steeds slimmer geworden en draait het veel meer om unieke content waar jouw doelgroep echt iets aan heeft.
Gebruikerservaring
Een ander belangrijk onderdeel van SEO optimalisatie is de gebruikerservaring. Als het heel lang duurt voordat de website geladen is zullen jouw bezoekers snel afhaken. Zorg er daarom voor dat je een goede pagespeed hebt. Een ander belangrijk aspect van de gebruikerservaring is dat jouw website responsive is. Tegenwoordig worden de meeste websites en webshops bezocht via een smartphone. Je kunt dan wel hoog scoren in de zoekresultaten en meer verkeer naar jouw website krijgen, als jouw website niet mobiel is zullen de bezoekers weer snel weggaan.