In het digitale tijdperk, waarin we nu leven mag direct mail eigenlijk niet in jouw marketingmix ontbreken, maar wat is de betekenis van DM? En hoe kun je deze marketingvorm het beste inzetten voor jouw doelgroep? En zitten er verder nog voordelen aan vast?
Het is in ieder geval een effectieve methode om mensen te benaderen voor een zakelijke bijeenkomst, maar ook voor bruiloften en andere partijen.
In deze blog gaan wij helemaal bijpraten over alles omtrent direct mail, zodat jij deze marketingtool niet meer zult vergeten.
Hieronder lees je er meer over:
Ons antwoord op de vraag: Wat is de betekenis van DM?
Je zoekt een antwoord op de vraag: Wat is de betekenis van DM? Om te beginnen, is direct mailing een soort marketingmiddel om jouw doelgroep, bijvoorbeeld: bestaande, of nieuwe klanten op een persoonlijke, maar bovendien unieke manier te benaderen. Laten we, dan ook eerlijk we leven in een tijd, waarin we veel tijd achter onze elektronische apparaten doorbrengen. De opkomst van de mobiele telefoon heeft onze manier van communiceren heel erg veranderd.
Met als resultaat: dat veel bedrijven allemaal digitaal zijn gaan communiceren met hun publiek. Dat doen d.m.v. Social Media, bedrijfswebsite en heel veel mailtjes. Soms wel teveel mailtjes zelfs, waardoor je een overvloed aan mailtjes binnenkrijgt op dagelijkse basis. En daardoor kan jouw mailtje nog zó goed uitgedacht en bedoeld zijn, maar hij kan toch onder gaan sneeuwen. En dan kan ruis gaan ontstaan, dat maakt dat jouw boodschap niet goed overkomt op de klanten.
Wanneer je kiest voor direct mail verstuur je een poststuk naar de klant, die in zijn geheel te personaliseren is. Een brief, of een kaart gaat immers altijd door de handen van een lezer. En, wellicht zijn dit voor nu kleine details, maar het maakt wel of je response hoger wordt. Een mailbox bekijk je namelijk snel-snel, zonder echt aandacht te hebben voor hetgeen wat de verzender jou toestuurt.
Dit zijn de voordelen van direct mail
Allereerst, is het voordeel van direct mail, dat je het echt fysiek kunt vasthouden. Het is namelijk zo, dat wanneer je iets vasthoud je brein een betere koppeling maakt met de informatie. Mensen onthouden het daardoor beter, wat al gelijk een hogere response oplevert. Daarnaast blijft een direct mail poststuk, ook beter bewaard. Zeker wanneer het een leuke en opvallende kaart is contact te zoeken met jouw doelgroep.
Wellicht plakken ze hem wel op de koelkast? Of leggen ze hem ergens neer om vervolgens weer aan andere mensen te laten zien. Dat resulteert zich al gelijk in een groter bereik, zonder dat je er heel veel extra’s voor hebt hoeven doen.
Daarnaast zien mensen het ook als vertrouwelijker, dan een mailtje. Het is immers persoonlijk de naam van de persoon staat erop, of misschien wel van het bedrijf waar je het naartoe stuurt. Voorderest weet je met direct ook exact wat de kosten zijn, zodat je niet voor eventuele verrassingen komt te staan.
Dit was ons antwoord op de vraag: Wat is DM? Hopelijk zul je in het vervolg sneller kiezen voor een direct mail methode om mensen aan te schrijven.