Hoe kan linkbuilding jouw bedrijf verder helpen?

Categorieën Blog

Je zal vast wel eens ergens gelezen hebben dat linkbuilding niet meer werkt. Steeds komen online marketeers met beweringen naar buiten die niet onderbouwd zijn. Wanneer je goed nadenkt is het logisch dat linkbuilding niet werkt wanneer de rest van de website niet op orde is. In de praktijk zien we namelijk dat linkbuilden daadwerkelijk een grote impact heeft op de rankings van websites. In dit artikel vertellen we daar meer over.

Content is king

Google wilt zijn zoekers altijd de beste resultaten geven. Mensen zoeken met een bepaalde reden en de zoekresultaten moeten hier antwoord op geven. Het hebben van de juiste content is dus het belangrijkste als het gaat om zoekmachineoptimalisatie. Wanneer mensen snel op jouw website zien dat ze informatie vinden die ze niet nodig hebben dan verlaten ze de website meteen. Dit heeft een negatieve impact op jouw rankings. Hiernaast moet de techniek van de website natuurlijk ook erg belangrijk. Zonder een goed werkende website heeft niemand er wat aan.

Linkbuilding belangrijk?

Zonder de content en een goed werkende website is linkbuilding waardeloos. Echter hebben de meeste websites dit wel in orde. Google houdt ervan om goede resultaten te laten zien. Websites met een bepaalde autoriteit worden dus ook beloond. Zie het als bekende mensen. Het volk volgt al snel iets wat een bekend persoon verteld of doet. Zo werkt het ook online. Google beloond de websites die online autoritair zijn. Deze aurotiteit kan je opbouwen met linkbuilding.

Hoe werkt het dan?

Linkbuilden is het actief verzamelen van relevante backlinks. Het woordje relevant is hierin erg belangrijk. Wanneer Google merkt dat je aan het linkbuilden bent en spammerige backlinks verzameld, dan kunnen ze je straffen en uit de rankings halen. Er zijn enorm veel verschillende manieren hoe je backlinks kan verzamelen. Meer hierover kan je vinden op https://www.reputatiefabriek.nl/.